Dag 8 Xian-Lanzhou - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 8 Xian-Lanzhou - Reisverslag uit Peking, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 8 Xian-Lanzhou

Door: Webmaster Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

19 Juli 2007 | China, Peking

Er is geen ontbijt en na lang gewacht te hebben op de treinkaartjes (voor de trein naar Lanzhou voor vanavond 22:30uur) komt dan toch eindelijk een meisje met de kaartjes naar het hotel. Ze wil ze in 1e instantie niet geven omdat ze nog niet zeker is van of de betaling door Motortrails is afgerond. Maar wij hebben haast omdat we om 12:00 bij het grootste waterorgel van Azie willen zijn. Het is aan de andere kant van de stad en het is inmiddels 11:15 uur als ze ons de kaartje eindelijk geeft. het had ook niet veel langer moeten duren of we hadden ze afgepakt, dat hadden we al afgesproken.

Snel met 2 taxi's naar de watershow. Alleen worden "wij" weer aan de verkeerde kant van het waterspectakel afgezet en lopen we dood tegen een grote chinese muur. De anderen worden wel op de juiste plaats afgezet en wij (Mieke, joop, Nicole en ik) zouden de show moeten missen !

Maar jullie weten hoe ik ben en Mieke helpt mij (om mbv een elektrokast) op de muur te komen van meer als 3 meter hoog.
Daar blijkt nog een hogere muur achter te zitten. Maar toen ik ging staan had ik het mooiste uitzicht van iedereen ! En...ik heb een videorecorder, dus ik heb uiteindelijk prachtige beelden kunnen maken. Wat een Show en wat een mensen stonden er aan de andere kant van de muur. Het waterspectakel incl muziek duurde zo'n 20 min en daarna moest ik weer naar beneden zien te komen.
Het is gelukt anders had ik dit nu niet kunnen typen.

Na de lunch naar het volgens de Chinezen mooiste museum van China. het ging over de gehele geschiedenis vanaf de 1e mens die ooit gevonden is tot aan nu. Ikzelf ben niet weg van musea en was dan ook zo weer buiten. Het is vandaag ook weer zo'n 30 grC alleen regent het nu een beetje af en toe.

We bekijken ook nog een Moskee (de enigste ter wereld waar ook vrouwen mogen komen) in een moslim wijk. Het viel alleen niet mee om een taxi te krijgen naar deze buurt. ze zijn er hier dus ook een beetje huiverig voor schijnbaar!

Terug bij het hotel om omstreeks 18:30uur blijkt er nog steeds geen stroom te zijn. We pakken dus maar onze koffers die opgeslagen liggen achter de balie van de receptie en gaan in groepjes(sommige met de taxi omdat het behoorlijk regende en onze tassen steeds zwaarder worden door gekochte t' shirts, soeveniers etc.) naar het station. Hier is het weer een drukte van jewelste en we wachten op elkaar net na de ingang. Je wordt hier bijna omver gelopen door de mensenmassa.
Als iedereen er is zoeken we de juiste vertrek-verzamel-hal en moeten hier in de drukte wachten tot 22:00 uur. We vermaken ons met de locals die erg om ons moeten lachen omdat we gekke fratsen uit halen met een klein Chinees ventje die steeds aan mijn snor en baard zit te friemelen. Hij snapt er niets van want dat heeft eigenlijk niemand hier.

Om 22:30 vertrekt de trein en om 23:30 gaat in de trein, en snel erna voor mij, het licht uit !

Houdoe Marjo (en Mieke natuurlijk)

  • 19 Juli 2007 - 11:52

    Twan:

    Prachtige verhalen, Marjo!!
    Ik zie de gebeurtenissen echt voor me!
    Geniet er van!
    En het mooiste (de eigenlijke motorreis) moet nog komen.......!
    Trouwens: iets unne wage wah, die 407!!!nie mir normaal!!

    Groetjes, JLJT


  • 19 Juli 2007 - 12:21

    Fikkie:

    Zo ken ik je weer.
    Bovenop het nieuws. Of is het nu bovenop de muur ;-)

  • 19 Juli 2007 - 12:31

    Greet Van Dijk:

    Geweldig wat een vakantie.
    Alleen al het lezen is al genieten.
    Tante Greet

  • 19 Juli 2007 - 13:15

    Dirk:

    Het begint zo langzamerhand een echt avontuur te worden en komt ons bekend voor van onze Cuba en Mexico reis. Elke dag opnieuw een verrassing, geniet, deze maal zonder je maten.

    Groetjes Dirk en Leny

  • 19 Juli 2007 - 13:18

    WIM En ANNY ARTS:

    MARJO & MIEKE, de vrijbuiters,

    We hebben t/m dag 8 alles via WORD
    uitgeprint (in 14 pnts lettertype), dan is het allemaal duidelijker.
    Jullie zullen onderhand wel verschrikke-
    lijk onder de indruk zijn wat zich daar
    afspeelt. Als ik alleen al lees dat jij van die show v.a.3 meter hoogte hebt gefilmd, en niet te vergeten het spek-
    takel met die treinen, taxi's, eten etc !
    Dit hadden jullie je niet kunnen voor-
    stellen wat er zich altijd in heel China
    afspeelt. Jaar in jaar uit.
    Kunnen jullie het nog allemaal verwerken ! Moe zullen jullie wel zijn.
    Ik ben bij Google wezen kijken naar die show "The glory of Tang Dynasty'', het zag er indrukwekkend uit. Zijn benieuwd
    of je goed bent aangekomen in Lanzou !
    Het gaat jullie verder heel goed, vooral
    nu de "MOTORREIS" pas echt begint.

    Anny en Mientje zitten in Schiermonnikoog
    hebben net gebeld. Daar is tot overmaat
    van ramp ook nog uitgerekend een muggen-
    plaag.Gaan 15.30 ned-tjd weer naar de
    vaste wal.

    Nou, nogmaals heb het goed, en hou het goed. Voorzichtig in de rimboe straks met
    die motoren en dat je je reisbewijs maar
    haalt, anders kun je naar huis. Grapje !


    Heel veel groetjes van ons:

    PA en MA Arts Boxmeer

  • 19 Juli 2007 - 14:18

    Anneke:

    hallo luitjes '
    Wat een verhalen 'prachtig !
    Wij zitten er iedere dag met onze neus voor de pc om jullie avonturen te lezen!
    vergeet vooral niet te filmen want dat willen wij niet missen! groetjes

  • 19 Juli 2007 - 14:29

    Petit ;-):

    Heej Mai en Mieke : rare jongens die Chinezen he ? hihihi !
    Ik had het niet anders verwacht dat je erop zou klimmen , als ik jonger was geweest deed ik dat ook whahaha ! :-)
    Trouwens , zoals fik het al zei : "leuk zo'n motor vakantie ";-)

    petit ;-)

  • 19 Juli 2007 - 14:31

    Petit :-):

    heej mai,
    Komen er ook nog foto's op de site ? waarschijnlijk heb je geen tijd om het te doen hahaha !

    ;-)

  • 19 Juli 2007 - 14:32

    Petit .......:

    en met spanning wachten wij weer af welke avonturen kuifje en mieke in China en Tibet zullen beleven ................. ;-)
    PS en de groeten aan Chang ! ;-) :-)


  • 19 Juli 2007 - 14:40

    Petit ;-) :

    heej Mai ;-) volgens mij moet ik hem kennen hoor die Rob Bierenbroodspot , doe maar de groeten ;-)
    Weet hij dat ik ook portier was van nachtclub Elegance in Amsterdam ? (nicolaas witsenkade ? ;-)
    Heeft hij een zus die ook op de Berlingh College zat in Beverwijk ? het was een lekker ding ! whahaha ! ;-) :-)

    ;-) petit

  • 19 Juli 2007 - 20:16

    Goldwingrider:

    Geweldig wat een avonturen beleven jullie, alleen dat stukje zonder ontbijt zou mij niet lijken denk ik !!!. Maar goed niet alles kan goed gaan en jullie hadden op dit soort dingetjes vast wel gerekend. Loop je niet het risico op gepakt te worden in zo'n communistisch land als je op 3m meter hoge muren klimt?
    Kijk maar uit zou ik zeggen.

    Groeten Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Welkom op het dagboek van onze (motor) reizen Zie ook: http://marjoarts.googlepages.com/ en marjoarts2,waarbenjij.nl voor meer verhalen van onze reizen. Veel plezier en laat ook gerust een berichtje achter ! Groetjes Marjo en Mieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 135402

Voorgaande reizen:

17 April 2020 - 02 Mei 2020

2020 Balkan tour: CANCELLED ivm Corona

16 November 2018 - 07 December 2018

2018 India motorreis

09 Juli 2017 - 09 Juli 2017

2017 Motorreis naar de Zwarte zee

16 Mei 2016 - 16 Mei 2016

2016 USA motorreis

21 Oktober 2015 - 28 Oktober 2015

2015 Avsalar Turkije najaarsvakantie

13 Juni 2015 - 04 Juli 2015

2015 Motorreis Ierland

16 Augustus 2014 - 05 September 2014

2014 motorreis naar de Zwarte Zee: Cancelled

17 Augustus 2013 - 06 September 2013

2013 op en neer naar Sicilië Italie

18 Augustus 2012 - 07 September 2012

2012 motorvakantie naar Griekenland en terug

20 Augustus 2011 - 05 September 2011

2011 Estland per motor

09 Juli 2009 - 19 Augustus 2009

2009 Vietnam per motor

11 Juli 2007 - 12 Juli 2007

2007 China per motor

Landen bezocht: