Dag 3 Peking - Reisverslag uit Beijing, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu Dag 3 Peking - Reisverslag uit Beijing, China van Marjo Miek - WaarBenJij.nu

Dag 3 Peking

Door: Webmaster Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

13 Juli 2007 | China, Beijing

Vandaag eerst een goed ontbijt met alles erop en eraan en daarna met de Taxi naar een Lama-tempel waar de grootste Boedha van de wereld is te zien. Deze is zo'n 18 meter hoog en er zou ook nog 8 meter onder de grond zitten (geheel van koper). Foto's maken van de buitenkant van de tempel mocht wel maar binnen was het absoluut verboden. Ook werd hier veel wierrook gestookt zodat je soms bijna niets meer kon zien en je adem werd afgesneden. Zou daar die smog boven de stad van komen ?

Daarna middels de metro naar het gigantische plein van de hemelse vrede. Wat groot plein en wat een volk is hier op de been. En om de 30 meter staat een politieagent ! Zouden ze nog steeds bang zijn dat er weer een opstand komt net als destijds ?

Hierna zijn we gewandeld naar de verboden stad. Ook dit is weer een gigantisch plein met meerder belangrijke gebouwen/tempels etc het oppervlak van het terrein is wel 6km2 !

De uitgang van deze gebouwen kwam vlak uit bij ons hotel. In deze straat hebben we eerst weer iets gegeten want het was inmiddels 14:00 uur. Daarna even gedouched want iedereen was helemaal klam van het drukkende weer (34grC).

Om 17:00uur verzameld en weer met de taxi naar het nieuwe centrum. Het was een rit van 20min vertelde Cindy ons maar door de vele files duurde deze tocht 1 1/2 uur. Door tijd gebrek bij Mac Drek (Donalds) (Fikkie !!!)even een menu-tje veroberd en daarna zijn we naar een prachtige Kung-Fu show geweest. Dit is echt een aanrader voor iedereen die ooit de kans krijgt om in china te komen. Dit moet je gezien hebben !
Misschien kan Joop van de Ende hem naar nederland halen !

Zoals zo vaak mocht je ook hier weer niet filmen en fotograferen. Maar daar trek ik me meestal niets van aan. Door mijn vinger op het rode Record lampje te houden en Mieke een beetje voorover te laten gaan zitten heb ik toch het grootste gedelte van deze show op mijn digitale tape-je staan. Ik ben benieuwt wat er op staat want ik kon tijdens het filmen niet het lcd scherm openen !
Zo het is nu 22:20uur plaatselijke tijd en heb ontzettend veel zin in een Chinees biertje. Dat ga ik dus doen en later van de week horen jullie weer van ons.

Met ons gaat het dus keigoed hier in het land van de reizende zon.

Iedereen de groetjes van ons en tot later.

PS Ma, hoe gaat het met de poesjes ?

Doei M&M

• 13 Juli 2007 - 14:44

Rene Petit ;-):

Heej Mai en Mieke !
    Leuk om jullie verhalen te horen ;-)
    Ik beleef het weer mee met jullie hahaha !
    Foei toch , filmen terwijl het niet mocht he ? whahaha !
    Laat het Qing Dao biertje maar goed smaken daar ;-)

heel veel groetjes van ons allemaal !

;-) René

• 13 Juli 2007 - 14:48

Rene Petit :

fik ! zelfs hier hebben ze een Mc.Fik whahaha :-)

• 13 Juli 2007 - 14:50

Paupi (pauline):

Sooo dat klinkt al heel vet!! Als ik dit nu lees, ivnd ik eht toch wel erg jammer dat ik niet mee ben gegaan, maar gelukkig zijn er foto's:)!!
    veel plezier!!
    bye paupi

• 13 Juli 2007 - 15:46

Wim En Anny Arts,:

Marjo en Mieke,

We zijn erg blij dat de dagen 1 2 en 3 zo goed zijn bevallen, jullie hebben al
    heel veel gezien en meegemaakt. Die CongFu-show heeft wel erg veel indruk
    gemaakt. Ook het eten slapen en een
    Chinees biertje lukt ook al aardig.
    Heb jij internet in het Hotel ? Zou mooi zijn.
    Hier alles nog krek hetzelfde, op 10b ook
    alles 100%.(poesjes ook) We zijn blij met jouw webpagina "waar ben ik" , heel handig zeg.
    We wensen jullie voor straks (dadelijk),
    want het is nu bij jullie 23.45 uur, een
    goede nachtrust en niet ''klaar-wakker"
    liggen om 00.5 uur.
    We wensen jullie de komende dagen nog
    veel reisplezier. Let op met filmen !
    Als ze je snappen .......je weet wel China....!!!

Nogmaals lieve groetjes van:

Ons Mam en Pap vanuut Boksmer.

• 13 Juli 2007 - 16:02

Fikkie:

Op naar China.
    Een Chineese Big Mac eten ...... MMMMMMM

Had ook niet anders van jou verwacht Mai, dat je toch zou filmen. Wat leg je nou niet vast op de gevoelige plaat.

• 13 Juli 2007 - 16:17

Fikkie:

Trouwens, gister is Corinne geslaagd voor de bijzondere verrichtingen op de motor. Dit was het moeilijkste. Nu nog de theorie en een beetje rondrijden.

• 13 Juli 2007 - 17:02

Greet Van Dijk:

Stiekum foto's maken, dat is echt iets voor jou. Kijk maar uit als ze je snappen
    kunnen ze goed je toestel afnemen.
    Welterusten voor straks.
    Tot wederhoren. Greet

• 13 Juli 2007 - 17:40

Dirk En Leny:

Marjo en Mieke,
    Het begint erop te lijken, dit nemen ze jullie alvast niet meer af, neem maar een biertje van ons, komt later wel goed.
    Bacho's hebben ze daar zeker niet, dus bedenken wij ons nog even.
    Groetje uit Appelland

• 13 Juli 2007 - 20:57

Wolfie:

Klinkt goed, wat jullie al allemaal in een korte tijd gezien hebben.
    Misschien moet je bij terugkomst maar een avondje regelen zoals R1-Sjaak.
    Krijg je de tent wel vol.
    Niet teveel sambal en houdt het rubber aan de grond de komende weken.

Groetjes,
    Tonny en Elly

• 13 Juli 2007 - 21:44

Goldwingrider:

Nou M&M, de start is in ieder geval al goed, leuk om over jullie ervaringen te lezen. kijk uit naar de rest

• 14 Juli 2007 - 08:10

Harald:

Sjee, wat een leuke verhalen, en de reis is pas net begonnen. Die smog e.d. kan ik me wel iets bij voorstellen, was in Indonesie ook in de drukkere steden. Gelukkig smaakt het chineese bier goed Marjo. Hoe is de groep ?? beetje gezellig ? niet te vergelijken met 2 jaar terug natuurlijk, ha ha. Doe Frans de groeten !!

Geniet er samen maar goed van!!

Groeten van Sharon & Harald & ?

• 14 Juli 2007 - 15:17

Ton En Anneke:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben
    kijk je uit met filmen anders hebben thuis niks te kijken ! hahaha ! hoop dat jullie vannachtgoed slapen maar dat zal wel lukken als je 'n paar biertjes ophebt
    groetjes pap en mam hendriks